דף הבית

בקתה קטנה, דגים מנתרים / צ`יו-סיה טיי

זה הרומן הראשון של הסופרת שנולדה במלזיה וגדלה שם. היא כותבת בסינית ובאנגלית ואת לימודיה הגבוהים עשתה בסקוטלנד. שם גם כתבה את ספרה.

העלילה מתרחשת בשלהי המאה ה-19 ובתקופה בה סין עומדת בפני שינויים ותהפוכות מהותיות. זוהי תקופה בה פולשים אנשי המערב לסין, המשטר הקיסרי נחלש וליברלים משמיעים קולם. האופיום קונה לו חזקה ומלחמות מתישות את כוחה של הקיסרות. בסיפור אנו מתוודעים למנהגים המסורתיים, לסגנון החיים , ליחסי הכוחות בממשל ובעם, לאוכלוסיה בכפר ובעיר, למאבקי הכוח בין השליטים באותה תקופה. כל זה מובא לידיעתנו באמצעות משפחה עשירה מאוד ושני בניה שהם הגיבורים המרכזיים. הבכור הוא "אדון צעיר נכד בכור" שהופך להיות מנדרין ואחיו (בן האשה השניה של האב הנוכח-נפקד), צעיר ממנו במספר חודשים, שמקנא בו לאורך כל הדרך. הסבא שלהם, פטריארכל טיפוסי שעל פיו ישק דבר, מכוון את חיי בני המשפחה ללא רחמים ועם קשיחות של הלב.

יש בספר סוד גדול שמתגלה בסופו, אם כי לאורכו מפוזרות רמיזות שמעלות את החשד להתרחשות הנסתרת.

ספר מומלץ על עולם שונה שנמצא על סף שינוי גדול ועל דמויות שאנחנו מלווים מלידה ועד בגרות ומבגרות ועד זקנה. מסורת עתיקה, דיעות קדומות, רוח של קידמה, אלימות ורגישות, אהבה וקנאה, תקווה ואכזבה שעצב גדול פרוש עליהם - כל אלה מתגלים לקורא בשפה מיוחדת, בלשון הווה, בסגנון ובתחביר יחודיים.

ספר מרתק שכדאי לקרוא אותו.

דברו איתנו בווצאפ

תפריט נגישות